Rabu, 4 Mac 2015

Nikmat SEDEKAH

Ini ilmu yang saya dapat dari seorang rakan baik saya. Beliau suka ceritakan tentang SEDEKAH. Saya tau kebaikannya tapi susah nak buat.

Kawan saya kata, "Jiha, kau tau kan Rasulullah suka orang bersedekah. Allah lagi suka kita bersedekah. Tapi kenapa bila nak keluarkan duit paling besar dalam dompet, kita rasa berat hati sangat?" 

Saya tersentap. Mana ada orang sanggup nak keluarkan not RM50 dan sesenang hati nak letak dalam tabung masjid atau tabung anak yatim.

Kawan saya bagitau, "Bila kita bagi lebih kepada orang lain, Allah akan gantikan kepada kita rezeki yang lebih baik dan tak disangka-sangka. Betul!"

Saya pun mengiakan katanya. Esoknya saya pun cuba apa yang dia kata. Saya keluarkan not RM10 dan sedekahkan ke tabung masjid. Masa tu saya pun tengah "kering". Tapi saya kuatkan hati dan terus buat.

Subhanallah, memang AJAIB! Allah gantikan RM10 dengan RM100 dalam masa singkat. Sekarang saya percaya.

Apa kata anda pula cuba, Yang penting YAKIN pada Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan